...
...
เผยแพร่: 11 พ.ค. 2562
หน้า: 125-133
ประเภท: บทความวิจัย
View: 396
Download: 215
Download PDF
Pre-service Teachers’ Perceived Information and Communication Technology Skills and Use in Teaching and Learning at a Rajabhat University in Northeastern Thailand
ผู้แต่ง
Brendan McKell, Satha Phongsatha

บทคัดย่อ

The purpose of this research was to identify pre-service teachers’ ICT ownership, self-perceived ICT skills, and the use of ICT in teaching and learning in realtion to university support, training and infrastructure. This research used a quantitative and qualitative approach. The samples were 470 pre-service teachers at Sakon Nakhon Rajabhat University in northeastern Thailand. The research instruments for data collection included an online survey and semi-structured interviews. Statistics used in data analysis were quantity (N), the sum (∑X), percentage, and frequency.

The findings revealed that the pre-service teachers reported a high level of ownership and abilities in regard to mobile technologies, particularly mobiles and social media. Laptops and personal printers were also utilized by many of pre-service teachers, as well as the use of slideshows, word processing software and spreadsheets. The use of online learning was low. Most pre-service teachers identified a need for better infrastructure being provided by the university and for better training in the use of technologies.

คำสำคัญ

Pre-service Teacher, Information and Communication Technology Skills and Use
ค้นหา
เข้าสู่ระบบ
สถิติการเข้าชมเว็บไซต์

กำลังออนไลน์: 25

วันนี้: 741

เมื่อวานนี้: 1,746

จำนวนครั้งการเข้าชม: 970,476

สำนักงานสาขาวิชาวิจัยหลักสูตรและการสอน มหาวิทยาลัยราชภัฏสกลนคร

อาคารบัณฑิตวิทยาลัย ชั้น 3 เลขที 680 หมู่ที่ 11 ตำบลธาตุเชิงชุม อำเภอเมือง จังหวัดสกลนคร 47000 โทรศัพท์/ โทรสาร 0-4297-0033

ติดต่อเรา

บรรณาธิการ: รองศาสตราจารย์ ดร.สำราญ กำจัดภัย

ติดต่อ/สอบถาม: นางสาวศิวาภรณ์ เก่งสุวรรณ์

โทร: 0-4297-0033